Tuesday, April 5, 2011

Perempuan memang macam gitu.

Perempuan. Aku rasa perempuan ini sangat kompleks. Perempuan pentingkan kesempurnaan. Kan ? Perfectionist kalau dalam bahasa penjajah. Perempuan bagi aku punya perasaan yang lebih kompleks dari semua molekul yang wujud dalam dunia ni. Contoh , perempuan kalau nak keluar, kebanyakannya aambik masa yang lama untuk bersiap. Sedangkan nak pegi lepak mamak ja pon. Nak pikir pakai baju apa, matching dengan seluar apa, tudung kaler apa, bag macam mana yang sesuai. Fuhh, mamak ja pon kot. Tapi hakikatnya tu lah perempuan kan.Nak siap pon ambik masa lama sampai meleleh ai liuq teman lelaki, jantan,suami, ayah,abah, papa, abi nak tunggu sebab tertidur.


Sebab makhluk kompleks yang Allah cipta ni terlampau kompleks lah, kadang kadang kita jadi tak faham dengan insan nama perempuan ni. Kadang bukan kaum adam ja yang tak faham dengan kaum hawa tapi kaum sejenis pon tak faham dengan kerenah kaum sendiri. Perempuan kebanyakannya berhati sensitif. Sensitif yang aku maksudkan, perempuan cepat dapat 'makan' suasana sekitarnya. Perempuan senang sedar kalau atmosfera tu boleh ngam atau tak dengan empunya badan.


Perempuan jugak cepat terasa. Bukan nak kata perempuan suka tacing tapi cepat sentap. Sama maksud ke ? Kaum yang berlawan pulak jenis yang pakai redah ja, so memang perfect lah kan. Contoh dalam satu situasi :
Lelaki satu : Kau dapat berapa SPM ?
Lelaki dua : Dia straight A's bodoo
Perempuan : Aku straight :))
Lelaki satu : Lahhh straight ke? Muka macam bodoh ja.
Perempuan : Bapak ahhhh -__-
Okay si lelaki kau ni ada hotak ke tak ? Yang si lelaki dengan muka takda perasaan cakap macam tu tanpa memikirkan si perempuan tu ada hati atau tak . Atau mungkin si lelaki anggap perempuan cuma ada limpa ? Mungkin.


Yang sesetengah perempuan pulak , kadang kadang terlampau terdesak akan perhatian. Nak sangat ada kat tengah spotlight. Tak silau ke mata kat bawah spotlight? Tak takut rabun silau nanti ? Yang dah muka cantik , malas lah aku nak cakap kan. Cantik tu memang lah cantik tapi perangai ? Muka cantik tapi perangai macam haram untung apa? Acu citerr. Entah lah. Perempuan yang dapat attention lebih sikit ja mesti nak dikaitkan dengan hot. Ramai lelaki kirim salam ja mesti nak cakap 'hot weh kau ni'. Gambar kat facebook ramai like sikit ja 'eh hot doh kau'. Bak kata seseorang, hot doh, hot doh, hodoh juga lama lama. Perempuan. Terlalu ingin menjadi HOT. Sampai kadang kadang sanggup buat benda yang menjelekkan sebab nak berada di tengah spotlight. Kadang kita sibuk fikir sapa lebih cantik, sapa lebih comel, sapa lebih bergaya. Nak sangat pujian. Pujian yang belum tentu fakta atau auta. Dasar perempuan kan.


Semua orang ada hidup sendiri. Kita berhak macam mana kita nak tentukan hidup kita. Kadang, aku lemas dengan orang yang hipokrit. Yang pakai selimut untuk sembunyikan rahsia. Okay , sorry kalau kasar tapi apa guna kalau pakai tudung tapi hati tak bertudung ? Apa guna bertudung tapi hati busuk, sibuk nak jatuhkan orang, sibuk bawak cerita sinetron pasal orang jaja pada manusia lain? Kau sibuk jaja ceritta orang apa kau dapat? Kau hanya menyemakkan pikiran kau. Apa guna? Apa simbol kain pada kepala kau tu ? Hmm ? Aku pon bukan baik sangat, sempurna jauh sekali tapi aku rasa pikiran aku lagi waras dari pikiran kau orang yang tutup kepala. Tak payah nak sibuk tanya aku bila  nak pakai tudung sebab aku akan pakai jugak suatu hari cuma aku dalam proses untuk belajar. Ya, belajar perlahan lahan supaya aku boleh jadi yang baik, bukan terbaik sebab aku tau aku takkan mampu. Aku manusia biasa. 


Perempuan cepat beremosi. Bila perempuan beremosi, sang lelaki akan kata ' Period eh ?' Wehh derr, what makes  you think perempuan beremosi bila period ? Kalau tak period, tak emosi lah ? Jadah -__-.  Perempuan beremosi bila ada sesuatu yang tak kena. Bila ada sesuatu  yang yang tak kena, kau silalah faham. Kalau kau rasa kau boleh faham perempuan, bagus. Aku suka kau . Jom kawan dengan aku *sambil hulur tangan.


Aku nak jadi perempuan macam ni. Tinggi, badan cantik, suara sedap, baik hati.  Berangan bolehlahhh -__-