Wednesday, December 7, 2011

Yang puncanya itu kau sendiri.

Something is not right somewhere. 


Masalah aku. Bila aku pura pura bahagia. Bila aku pura pura kuat. Bila aku pura pura aku tak peduli. Walhal tak. Aku simpan segalanya, dalam benak aku. Aku pendam apa saja. Tipulah aku, kalau aku bilang aku tidak kisah, kalau aku bilang aku redha dengan apa pon ketentuan. Aku kisah. Ya aku kisah. Dan masih, aku belum redhakan semuanya. 


Jujur, keberadaan aku di sini, belum aku terima sepenuhnya. Ada masa, kala aku sendiri aku terfikir. Kalaulah, aku masih  di sana, saat ni pasti aku sedang itu sedang ini . 


Aku marah. Aku marah pada diri sendiri. Aku benci pada diri sendiri. Sebab yang puncanya aku. 


Aku simpan, aku pendam. Sampai satu saat, aku tahu akan meletus semuanya. Buat masa ni, inilah aku. Si aktres hebat. Perempuan yang sentiasa tersenyum manis di siang hari, tapi tersepok di sudut malam menangisi harinya.


Jiwa aku sakit. Otak aku letih. Ya tuhan, kuatkan hatiku.