Tuesday, May 17, 2011

Day Five - Six Things You Wish You'd Never Done

Quick post. There's many things that i wish that i'd never done but kalau difikirkan balik, past is past. We can never turn back time aite ? But, i think we have to look back in order to move foward kan ? Safety caution i guess ?

1. Main main masa form 3, bercinta bagai nak rak. Dah lah dak dak sekolah. Haish, last last PMR teruk. I only got 6A's. Its hard you know, when your parent put high expectation on you. And puppy love 4 tahun tu end macam tu jaaa. Wadehel. Bila pikir balik, eeeewww doh kau Ruehl. Harhar.

2. I wish i dont get  too carried away with my feelings though. Ikut hati mati, ikut rasa binasa. Sebab aku ikut hati dan rasa tanpa mengambil kira pikiran waras, setiap hari aku gayut kat public phone merempan rempan kat mak aku. Mama pleaseeee Ruehl taknak stay kat sekolah ni. Nak keluar, nak ambik bio, taknak duduk sekolah niiii. Teknik Tuanku Jaafar, maafkan eden. Sekolah kluster dan aku tak berfikir waras. Salahkan umur aku yang buat aku tak berfikir waras, jangan salahkan aku. Pon bolehhh.

3. I wish that evening , aku tak terlalu bersemangat nak buat latihan maths untuk Spm. Semua buku latihan dah habis and aku sangap nak buat maths so dalam hujan lebat aku pergi naik bas pergi kedai buku. Basah kuyup semata nak cari buku latihan*masa tu tak ada sapa pon kat rumah. Jade bus adalah driver terbaik. Dapat buku maths aku balik dengan basah kuyup. Malamnya, aku sakit kepala. Terlantar 3 hari demam, muntah and stuff. Ambik Sijil Pelajaran Malaysia dengan demam yang sangat panas. Time tu dah seminggu demam. Bawak pergi klinik doktor tak habis demam panas jaa ni. Seminggu ada 3 kali aku pergi

Every time pergi klinik doktor charge rm70 paling kurang. Bodoh lah kau ingat aku anak datuk ke. Aku anak mak okay-___- Datuk tu atuk aku. Dangg ! Kelaut dah kau ni. Back to business. And one day, after paper EST i think, balik rumah opah aku terus terbaring kat sofa. Kepala aku teenooteeenoo*bunyi ambulans. Tiba tiba pulak aku decide nak tidur dalam bilik sebab boleh terbongkang macam lelaki tidur kan. Aku berdiri dengan gagah, amek 6 langkah dan aku rasa dunia aku gelap. Bila aku sedar aku dah terbaring kat tepi meja makan sambil opah aku tepuk tepuk pipi aku sambil sebuk call mak aku. Yang aku dengar dia cakap 'Tana, Ruehl pengsan ke pitam ni mak tak tau, tadi dia jalan mak tanya nak pergi mana dia terus rebah, dah lama dah ni dia tak sedar'

As you guys can see, opah aku boleh buat multi tasking, tepuk pipi aku, kejutkan aku, sambil call pakai hemmmponn ! Hebat tak hebat ? Satu kelemahan dia, tak larat nak angkat aku yang gemuk gedempol ni. Hmm, sentap lah camni. So, pendekkan cerita rupanya aku kena demam denggi, and aku ambik SPM dalam wad. :'( Sedih tau, apa perasaan korang kalau korang ambik exam penting atas katil sambil kena injection dengan doctor every 5 hours sambil tangan korang ada drip. Acuciterrr... Tak cerita lagi tangan aku lebam sebab asyik kena inject. Yela, sakit ni boleh bawak mati kan, so kena pantau selalu. How i wishhhhh.....

3. How i wish aku tak keluar matrik. How i wish aku tak jadi orang yang cepat putus asa. Takpalah aku rasa sekarang aku kat landasan yang betul, mungkin. Moga tuhan sentiasa guide aku dalam kehidupan yang penuh fana ini. Melebih pulak.

4. How i wish aku tak jadi orang gila time sale. Sekarang poket aku rabak.Hmm

5. How i wish, aku tak sembur perfume kat bangla tu. Isk. Time tu cousin aku sebuk bebenor ajak aku pergi Sg.wang. Nak jalan jalan. Aku dah lah tak suka Sg wang sebab baju dia murah jadi aku akan borong banyak banyak. Note, kat sg wang selalunya tak boleh try. So baju tu nampak cantik ala korea gitu bila aku dah borong kat rumah nak terai, sumpah hodoh. Ye lah, orang cantik pakai apa pon cantik. Masalah sekarang untuk orang yang tak cantik macam aku ? Acane ? Akhirnya baju baju tu either mama or opah aku akan cakap 'eh ni boleh buat kain buruk ni.' -____- cantik sikit derr gua baru beli tu. Hmm point aku, time balik aku duduk dlam bas rapid, and thenggg ada bangla ni dalam luas luas ruang depan aku jugak dia nak berdiri lantas mengangkat ketiak yang harum. Bau dia, boleh buat mengucap. Di sebabkan hidung mahal aku, aku dengan selamba badak ambik perfume body shop aku dah semburkan ke udara , lebih kearah bangla tu. Habis semua nak pandang aku. Malooooo-__-

6. Aku rasa aku pass jaaaa. Takda benda kot. Haha malas sebenarnya

Hmmm done with Six Things You Wish You'd Never Done. Aku rasa kat atas aku ada cakap quick post tapi terlong pulak. Maaf. 

p/s : Happy thoughts. We're a mess, but we'll fix everything. Like we always do, kan ?