Wednesday, May 11, 2011

Day Two - Nine things about yourself.

       'Maaf aku suka makan rojak jadi yang aku cakap pon dalam bahasa rojak pasembuq'

Ruehl Athia binti Hamidi  is the name given to me by my father and hell yeah i know its weird. And sepatutnya mak guwa nak bagi nama Ruhil. Peliks. Im not sure myself apa maksud Ruehl but ustazah guwa kata itu nama isteri Nabi Daud a.s . Benarkah ? Tapi tak ada lah eja camtu kan, mayne dia Ruwil or something liddat. And Athia means Pemberian :) Ngehehe and btw, bapak guwa nak bagi guwa nama Ruehl sebab itu nama bestfriend dia, orang german. Is it Germanist ? Germanian ? Gah ==' pandai ja kau reka kan. Dia kristian convert islam and died masa jadi sukarelawan :'( Sedih, sobs.

Am studying in UiTM Puncak Perdana, taking Fast Track Diploma in Accountancy. Homai, its hard. Never thought Accounting is this friggin hard. Dulu kat matrik selalu kalau budak akaun dapat 4.00 flat, mesti dorang cakap 'Eleyyy budak akaun ja ponggg' . Sekarang, hotak mu akaun ja pongg ! Susah tau ?

Sensitif.  Guwa rasa macam guwa orang paling sensitif dalam dunia ni. Guwa nampak gadang tapi hati kecik ja weh ! Lagi kecik dari semut  guwa dah ukur dah. Seriyesss. Kau marah lah aku, aku senyap tapi dada berombak tahan nangis. Kememeh bak kata mak aku. Bila kau nak kuat tah Runtel ?*nama manjewww kawan baik ite kaci ihikihik.

Suka makan. Yaaaa, aku suka makan. Aku suka mengunyah. Nyummm sodap nya jang ! Haha ok dah, ni isu sensitif nanti orang panggil aku gemok.

Pusat Rawatan Islam, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur. Itu tempat lahir aku, tempat mak aku susah paayh bertarung nyawa untuk keluarkan aku dari rahim dia pada 23 September 1992. Disebabkan aku banyak songeh, nakal dalam perut, tali pusat terbelit kat leher aku lantas aku lemas. Sebab nak selamatkan aku, aku dilahirkan melalui caesarian. Bedah, habis perut mama tak lawo :( Sorry ma.

Aku orang yang tak tetap, lalu aku punya banyak cita cita. Time baby baby dolu*melampau, time kecik sudah. Aku nak jadi pramugari sebab pramugari semua lawa lawa, tinggi lampai. Lepas tu, terpengaruh cerita korea yang aku selalu tengok dengan mama lepas mama balik keje, aku ubah nak jadi pembaca berita. Dalam report kad kaler hijau time sekolah remdah tu ada tulis cita cita aku nak jadi pembaca berita. Haha lawok. Ni semua gara gara cerita All About Eve, pasal pembaca berita. Cepat terpengaruh lah kau ==' Dah tu, tukar pulak nak jadi model sebab terpengaruh cerita American Next Top Model. Haiyoo. Poning lah ekau ni. Bila sekolah menengah, tengok semua orang ak jadi orang intelektual ja, aku pon tukar nak jadi doktor. Last last masuk akaun ni haaaa. Akauntan lah jawabnya.

Banyak cakap tapi tak banyak cakap. Acane tah ? Okok let me explain*bajet orang nak tau pasal kau pulak. Aku mulut macam bontot ayam, even mama tak kasi aku makan bontot ayam. Aku suka cakap, kalau aku cakap esok tak ada orang stop memang sampai tahun depan aku cakap non stop. Tapi bukan dengan semua orang. Aku tengok persekitaran. Kalau yang sama aku tu orang tongkek ayam, aku pon join the club la. Kalau tak, aku sengih sengih ja lah dengan orang yang pasif. Dan, aku cakap laju bak kata aunty aku, 'Ruehl cuba cakap slow sikit you cakap macam machine gun, laju bebenor.' Erk =='

Aku pemalas, suka menangguh. Haaaa, yang ni mama dah puas bebel kat aku, dah sembilanbelas tahun pon tak masok jugak. Maaf maaf.

Masih mencari. Bukan boipren, tapi aku masih mencari diri aku. Diri aku yang aku tak pasti masih main cak cak sama aku atau aku yang rabun tak nampak mana diri aku. Aku harap aku jumpa kau cepat, sebab aku letih.



                                                           #now playing Monoloque- Chinta